15 February 2010

MANGA CAFE;






Today I'd been to MANGA CAFE,ZENON@Kichijoji.
This cafe was opened by comic company ,coamix last November,
has the concept "MANGA×ART×CAFE".




There was the chandelier made by manga,and some manga drowings,it was really funny.
Especially I loved toilet!
Wall was filled by pink tiles of manga's "Fukidashi",(is it "puff" in English??)
so cute~~~~!!!


Anyway,
I embroidered the name of contents for the dorothy.'s website!!!
This stitch is dorothy.'s original***












-------------------------------------------------------




今日は吉祥寺にあるCAFE ZENON に立ち寄りました。
コアミックス(マンガカンパニー)が昨年11月にオープンした、
MANGA×ART×CAFE のようです。
店内にはマンガでできたシャンデリアがあったり、漫画家によるドローイングが飾られていました。
何より興奮したのはトイレ!
壁中ピンクの”ふきだし”タイルで埋められていました。
吉祥寺らしいカフェでした。
もっぱらおじん喫茶店派のわたしだったので今風なカフェに立ち寄ることができて新鮮でした。
見過ごしてしまったのだけど スイーツやメニューはマンガとリンクしているのかな、、
展示に合わせてマンガの描いてあるケーキやいたずら書きステーキとかこだわりメニューあったらいいのにな。


さてさてdorothy.のはなし。
只今 サイト用のコンテンツネーム(ていうのかな)を刺繍しています。
これはチェーンステッチ、に見えてそうでないオリジナルステッチです!!
半返し縫い、を応用したようなかんじです。


おたのしみに♪











No comments:

Post a Comment